انتفاضه ایرانی

43 سال است که حکومت مستبد دینی در ایران، دولت اسراییل را تحت مفهوم و معنای صهیونیست تعریف و تفسیر میکند که به زعم خودش در نهایت قساوت و بی رحمی فلسطینی ها را اماج حملات گوناگون قرار میدهد. و از طرفی با تبلیغات بسیار در رادیو تلویزیون و رسانه های خودشان، به ایرانیان نشان داده اند که فلسطینی ها مردمانی ازاده هستند که برای بدست اوردن سرزمینشان با سنگ! ( کنایه از دست خالی) به مبارزه و مقاومت در برابر صهیونیست های مسلح مشغول هستند. یک نگاه اجمالی به انچه حاکمان مستبد اسلامی به صهیونیست ها نسبت میدهند روشن میکند که خود آنها به چه میزان به صهیونیست ها شباهت دارند و چگونه در همان راه قدم
برمیدارند و چرا در برابر مردم بی سلاح نهایت قساوت را به خرج میدهند.
⚫️1.جمهوری اسلامی صهیونیست را غده زائده میداند که به واسطه تبانی
قدرت های بین المللی بعد از جنگ دوم جهانی به وجود امده است و نامشروع است. و این دقیقا همان مساله ایست که ایرانی ها در باره تولد و رشد و نمو جمهوری اسلامی فکر میکنند.ایرانی ها اعتقاد دارند که امدن جمهوری اسلامی محصول تبانی و برنامه مشترک قدرت ها بزرگ در سال 1978 است.(کنفرانس گوادولوپ)
⚫️2. جمهوری اسلامی صهیونیست ها را اشغالگر می نامند و این دقیقا همان حسی است که همه مردمان ایران نسبت به جمهوری اسلامی وسرزمین ایران دارند و در شعارهایی نظیر ” میجنگیم می میریم ایران رو پس میگیریم” تجلی پیدا کرده است. اگر احساس اشغال شدن ایران توسط حاکمان مذهبی نبود قطعا چنین شعاری نیز متولد نمیشد.
⚫️3.جمهوری اسلامی تشکیل حکومت به زعم خود صهیونیستی را خواست و هدف استعمار انگلستان میداند و این دقیقا همان چیزی ست که بیش از یک قرن در ذهن و زبان روشنفکران ایرانی و مردم کوچه و خیابان بوده و هست که آمدن روحانیون به حکوت و حوزه قدرت نتیجه و خواست انگلیس است و انچه جمهوری اسلامی را در نهان حمایت میکند انگلستانی ست که دایره و میزان نفوذش در ایران به ویژه در میان روحانیون به دوران صفویه میرسد.
⚫️4. جمهوری اسلامی مردم اسراییل را ملت ساخته گی و جعلی وحداقلی مینامد که هیچ هویتی ندارند به جز وفاداری به ایدئولوژی صهیونیست. و این دقیقا همان حسی است که مردم ایران نسبت به حاکمان جمهوری اسلامی و طرفداران اندک موسوم به “حزب الله” دارند. مردم ایران به خوبی میدانند که طرفداران اندک جمهوری اسلامی به زعم خودشان “امت اسلام” یا ” حزب الله” نیز ساختگی و جعلی هستند و هیچ تعلق خاطری به خاک و سرزمین ندارند و تنها وفادار به ایدئولوژی هستند که ناکارآمدی آن عیان شده است و همه ی اینها نیز برای ارمان و ارزش مذهبی نیست بلکه دقیقا برای قدرت و ثروت است و اگر جمهوری اسلامی نتواند میان انها پول پخش کند آنها را از دست میدهد
⚫️5.جمهوری اسلامی مرتب و مستمر اسراییل و به زعم خود دولت صهیونیستی را به تروریسم دولتی متهم کرده است. اما جمهوری اسلامی خودش در کشوری که داعیه حکومت بر آن دارد مردم خودش را ترور کرده و میکند! روشنفکران آن سرزمین را ترور کرده و میکند. فعالین سیاسی _اجتماعی در خارج از کشور ترور کرده و میکند. ایا اینها “تروریسم دولتی” نیست؟ ایا اینها نشانه ی صهیونیستی نیست؟
⚫️6. جمهوری اسلامی بارها درباره ی مناطق فلسطینی به اسم “دیریاسین” و یا “کفرقاسم” ، “اقصی ” و….روضه خوانی کرده است که مثلا صهیونیست ها چگونه مردم بی سلاح و بی گناه فلسطین را به رگبار بسته اند. جمهوری اسلامی محکوم میکند که در “اقصی” پس از پایان نماز جمعه، صهیونیست ها نمازگزاران را به رگبار بسته است ولی همین حالا ،ایا زاهدان “اقصی” نیست که مردم بی سلاح را بعد از نماز به رگبار میبندند؟ ایا این همان شیوه ی صهیونیست ها نیست؟ ایا سنندج که ندای ازادی خواهی و حق طلبی سر میدهد و جوابش را با گلوله میگیرد “کفرقاسم” نیست؟ ایا جای جای ایران ، محله به محله ی تهران، “دیریاسین” نشده است که در یک طرف مردم بی سلاح ایستاده اند و از طرف دیگر جوابشان را با گلوله میدهند؟
⚫️ایا با توجه به نکات بالا جمهوری اسلامی خودش تبدیل به یک رژیم صهیونیستی، اشغالگر و جعلی نشده است؟ ایا مردم ایران همانند فلسطینی ها در دفاع از سرزمین و ارمان های ازادیخواهانه ی خودشان محق نیستند؟
امروزجمهوری اسلامی در قساوت و بی پروایی در کشتار مردم به سبک و شیوه صهیونیستی عمل میکند که خودش آن را به ظاهر محکوم میکند. و مردم ایران به جز سنگ و مشت و خون چیزی ندارند. به گمان من انتفاضه ایرانی آغاز شده است . انتفاضه ای که لابد در برابر خودش صهیونیست اسلامی را میبیند! وگرنه کجای جهان برای اعتراض خون میدهند؟ کدام حکومت جوانانش را به گلوله میبندد؟ کدام حکومت زنان و دخترانشان را اینچنین تحقیر و تهدید میکند؟ کدام حکومت با مردم سرزمین خودش همانند اسیران رفتار میکند؟ اینها مگر شیوه ی صهیونیست ها نبود ؟ خب همه ی اینها و چه بسا بدترش را جمهوری اسلامی در ایران پیاده کرده است.
معنا و مفهوم “صهیونیست” امروزدیگر برای انسان ازادیخواه ایرانی دیگرهمان چیزی نیست که جمهوری اسلامی آن را ظاهرا محکوم میکند و خودش را بر ضد آن نشان می دهد. امروز صهیونیست برای انسان ایرانی یک روش و شیوه ی اشغال و کنترل یک ملت و سرزمین است که در قساوت و جنایت هیچ کم نمیگذارد و اتفاقا جمهوری اسلامی همه ی آن صفات و ویژگی ها را به حد اعلی درخود دارد! و این باید مساله ای باشد که تحلیلگران سیاسی به آن بپردازند. باید نشان داد که جمهوری اسلامی چگونه در پس محکومیت های ظاهری صهیونیست در طول 43 سال ، خودش دقیقا راه و شیوه ی انها را دارد و جوهر و ذاتش صهیونیستی ست. این تضاد و تناقض، تزویر آنان را نشان میدهد و از ان مهم تر روشن میکند که مردم ایران امروز دست کمی از مردم فلسطین ندارند و اسیرانی هستند در دست حکومت .
⚫️⚫️⚫️⚫️
پی نوشت 1: این نوشته میتواند مفصل تر و طولانی تر باشد. اما به گمانم اگر همین مقدار خوانده و شنیده شود باقی ناگفته ها را مخاطبان خواهند خواند. از همه مهم تر تحلیلگران ایرانی در رسانه های خارجی باید حواسشان باشد.
پ.ن2. : اینکه این نوشته بر “صهیونیست ” تمرکز دارد فقط برای اینست که جمهوری اسلامی به این بهانه دولت اسراییل را چنین خطاب کرده و شبانه روز در طول 43 سال به محکوم کردن آن پرداخته وتلاش کرده تا نشانه های”شر” را به زعم خود در آن نمایان کند. درحالیکه امروز و اکنون خودش تمام و کمال در روش حکومت داری “صهیونیستی” رفتار می کند و حداکثر “شر” است.

درباره جلال حیدری نژاد

دانش آموخته جامعه شناسی از دانشگاه تهران، دلبسته ی فرهنگ ،اجتماع و آدمیزاد. مینویسم تا " نادانی" خودم را روایت کنم، نه بیشتر!

مشاهده همه مطالب جلال حیدری نژاد →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *