سفیر روسیه، ولیعهد اطریش نیست!.

 

1.متنفرم از سیاست و مدام تلاش میکنم چیزی ننویسم و حرفهایم رابرای خودم نگه دارم. برای اینکه میدانم از راه سیاست چیزی درست نمیشودو موضوعی عمر برباد ده است.خب البته سیاست هم کم جذابیت ندارد و برای همین است از بقال و راننده تاکسی و استاد دانشگاه و داف های تهران و شاعر و نویسنده و..همه میخواهند نقطه نظرات سیاسی خودشان را نه تنها اظهار،بلکه اثبات کنند.من مدت هاست مقاومت میکنم.گاهی هم ناپرهیزی. برای همین با بی ایمانی مطلق به سیاست مینویسم که:
2. ترور سفیر روسیه در انکارا توسط یک پلیس جوان ترک موضوع مهمی است ولی انطور نیست که خیلی از افراد گفته اند و نوشته اند که “شاید جنگ جهانی سوم در راه باشد” بعد هم مثال ولیعهد اطریش را در جنگ جهانی اول اورده اند.کلا مقایسه مسخره ایست! جنگ جهانی هم نخواهد شد. بله دنیا شلوغ شده است ولی جنگ جهانی سوم چیزی نیست که هیچکدام از قدرت های حال حاضر دنیا بخواهند انهم به هزار دلیل. پس از این ساده انگاری سیاسی مسخره عبور کنید که این ترور مشابه همان است که جنگ اول را راه انداخت.


3.رابطه پوتین و اردوغان تازه تازه بعد از کشمکش های زیاد رو به بهبودی میرفت که دوباره زخمی تازه سرباز کرد. این ترور پیامی برای دوطرف بود.هم برای ترکیه و هم برای روسیه .آنهم تحقیرکننده. پیام واضحش هم این بود که آقای پوتین که مدعی قدر
قدرتی هستید ، شما فعلا بفرمایید و مواظب امنیت سفرایتان باشید. دولتی که نتواند امنیت سفیرخودش رابرقرار کند خیلی نباید رجز بخواند! بعد هم پیغام برای اردوغان که از دم پاکسازی میکند دولت و ارتش و پلیس و معلم و وکیل وروزنامه نویس و ..میخواهد خودش را قدرتمند نشان بدهد و تاثیرمنطقه ای داشته باشد.این هم پیامی است به این آقای جوگیر(اردوغان) که شما فعلا امنیت سفرای ممالک انهم ممالک دوست برادر مانند روسیه را!!! برقرارکن،بقیه مسائل پیشکش.
4. رابطه ترکیه و روسیه این بار گل آلود نمیشود چون اینقدر عقل دارند که بدانند این بازی برای تحقیر آنها انجام شده است ! ولی خب خجالت هم دارد برایشان که اینطور میان رجزخوانی یکدفعه یک چیزی پیش می آید که معادلات آنها را بهم میریزد و ضعف های امنیتی آنها را به دنیا نشان می دهد.
4. یک نیروی سومی میخواهد اب خوش از گلوی روسیه و ترکیه پایین نرود و هراز گاهی آنها را گوشمالی میدهد.همینکه کمی دور میگیرند ترمز انها را میکشد و کاری میکند تا جهانیان نقص و ضعف بنیانی آنها را ببیند! این هم بازی سیاسی دیگری ست پیچیده تر از ذهن و عقل روس ها و ترک ها.
5. میگویند ضارب 22ساله بوده.جزو پلیس امنیت ترکیه بوده و با کارت شناسایی جعلی! به عنوان محافظ وارد نمایشگاه شده است.این یعنی اقای اردوغان درپاکسازی که در حال صورت دادن است حفره ها و خلاء های گل و گشاد دارد و حواسش پرت است! دوم اینکه واقعا ادم باید کمی مجنون باشد که نداند و یا نخواهد بداند که کدام سیستم امنیتی و حفاظتی ست که چنین جعلی صورت داده است؟

درباره جلال حیدری نژاد

دانش آموخته جامعه شناسی از دانشگاه تهران، دلبسته ی فرهنگ ،اجتماع و آدمیزاد. مینویسم تا " نادانی" خودم را روایت کنم، نه بیشتر!

مشاهده همه مطالب جلال حیدری نژاد →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *