خدایی که دیگر با مستضعفین نیست و 2 نکته دیگر!

 

1. این روزها فکر میکنم خدا هم دیگربا مستضعفین نیست. چه دلیلی دارد باشد؟ این خدایی که من درک میکنم با سیاست تام و تمام ترجیحش شده است بغل نشینی با مستکبرین و تشنه گان قدرت و ثروت است وگرنه 60 میلیون مردمی که زیر خط فقر هستند را ALREADY خودش زده است ولی حالا چرا بعد از زدن! هم حضرت باریتعالی رحمی نمیکند و دست نوازشی بر سر مستضعفین نمیکشد من مانده ام حیران! به هرحال خدا هم نشان داده که با مستضعفین نیست و من بعد مستضعفین باید خودشان به فکر خودشان باشند که ظاهرا درپروسه ی فهمیدن این قضیه هستند.

2.من همه نمازخوان ها ، با حجاب ها، اهالی دعا و ثنا را. اهالی مولودی در مونترال و تورنتو و لس انجلس را، آنهایی که یک روسری سرشان میکنندو باسن ها را بیرون میاندازند. آنهایی که نذری میدهند و نذری میگیرند و همه آنهایی که در غرب(بلاد کفر) نشسته اند ومواظب اعتقاد و دین شان!!! هستند ( یعنی زرنگی و مرد رندی و پلشتی و حقارت و …چقدر)…من همه اینها را شریک و رفیق قافله ی اهالی قدرت و ثروت در داخل میدانم و اینها باید بدانند که صاحبان قدرت و ثروت در اعتقادات با انها شریک هستند و انها نمیتوانند هیچگاه از زیر این بار شانه خالی کنند. انها بر اساس همان ارزش هایی که شما در مغزتان دارید فقر و رنج مردمان را موجب شده اند. شما نمیتوانید کنار بایستید که ما برای خودمان نماز میخوانیم و روزه میگیرم و حجاب سر میکنیم واین حرفهای کهنه و ما به سیاست کاری نداریم. اتفاقا اگر من و ما کار نداشته باشیم محل اشکال نیست(که بحثش جداست) ولی شما باید کار داشته باشید برای اینکه همفکران شما در مسند قدرت هستند.برادران دینی اتان. خواهران مومن تان. اتفاقا شما باید دخالت کنید برای اینکه همه انها مانند شما اهل نماز ودعا و حجاب وتقوی و… اینها هستند. گرچه شما به جز زرنگی چیز دیگری نمیدانید و من اطمینان دارم به جز جهنم چیزی منتظر شما دودوزه بازان نیست اما اگر ذره ای شهامت و شجاعت دارید و یا حتی اگر ایمان دارید که ندارید به عنوان زنان و مردانِ مومن واقعی بروید و به برادران و خواهران دینی خودتان که بر مسند قدرت نشسته اند از باب امر به معروف و نهی از منکر! تذکرات خیرخواهانه داده و دل به جهاد بدهید و برای گرفتن حقوق ابتدایی هم کیشان خودتان قدم پیش بگذارید و در انتظار اجرتان بنشینید!
این متظاهران به دینداری وترسیده گان بر سر ایمان چیزی کمتر از تشنه گان قدرت و ثروت ندارند. همان ها هستند بلکم خطرناک تر.

3. مردم همه جوره در مضیقه هستند. اوضاع غم انگیزی است. دردناک است. غصه دار است. حزن انگیز است. همه ما که این سمت جهانیم خانواده داریم. مادر و پدر داریم. خواهر و برادر نیز. کسی از زیر بته به عمل نیامده است! پس لطفا این اوضاع دردناک و غم انگیزعمومی را به حوزه های خصوصی کودکانه ” چه جوری حال مامانم رو بپرسم” و ” کدوم اپلیکیشن مجاینه” و ” من امتحان کردم دو دقیقه رایگانه” و” ای خدا یکی بگه این اسکایپ و کجا میشه خرید؟” و ” در راستای حمایت از مردم ایران بهتره همه مامانامون زنگ بزنیم”.. . وجملات مشمئز کننده و تهوع آور مشابه کاهش ندهید! اگر خیلی نگران خانواده و بستگان هستید با موبایلتان تماس بگیرید. فوقش 50 دلار بیشتر میدهید در یکماه. نگران نباشید از عشق و حالتان چیزی کم نمی شود!

درباره جلال حیدری نژاد

دانش آموخته جامعه شناسی از دانشگاه تهران، دلبسته ی فرهنگ ،اجتماع و آدمیزاد. مینویسم تا " نادانی" خودم را روایت کنم، نه بیشتر!

مشاهده همه مطالب جلال حیدری نژاد →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *