“جنبه” آنکه دارد و ما که نداریم!!

مطلب  باز هم برای یکی دو سال قبل  است، خودمان هم نمیدانیم این مطالب تاریخ گذشته کی  تمام میشود،ولی چاره ندارم،باید همه را جمع کنم اینجا که وقتی خواستم این سایت را اتش بزنم همه با هم اتش بگیرید! همه با هم!

قبل از شروع: داداش جنبه نداری نخون! میخونی میره تو اعصابت بعد میخوای بری تو شکم مردم! نخون داداش من…ببین دارم میگم ها..شما نخون…من خوبیتو میخوام ..من میخوام تو  خوب باشی  با جنبه باشی…میگم نخون…جنبه نداری نخون..حالا دوست داری بخونی..باشه بخوون ولی قبلش قرصتو بخور!..باشه؟… ای ول!

1.وزرا و روسا: شما اصولا اگر وزیریا ریسس یک سازمانی باشید و یا خدای نکرده از دوست و اشناهایتان در ان سمت ها باشند به صورت بسیار شفاف  متوجه میشید که عزیزان از یک حجم بسیار عظیم “جنبه” برخوردار بوده که حتی هراز گاهی از بابت دانستن از حجم جنبه ی خود  به دردسر میفتن و ازباسکول استفاده میکنن..شما برای تست میزان جنبه این عزیزان کافیه یه روز در یک  جا و در یک ثانیه در گوش راست یک همکار زمزمه بفرمایید  که بالای ابروی باجناق پسر خاله عمه ی پدرزن پسرخاله ی …( بقیه را خودتان اضافه بکنید) اقای وزیر یک خطی بود به نام “ابرو” انوقت با توجه به اصل موشها و گوش ها و دیوار و این جفنگیات / شما  باید همزمان علاوه بر 10 کمربندی که دارید چند ریسمان هم تهیه کنید و سفت و سخت خشتک محترم را نگه دارید تا ناغافل تبدیل به کلاه نشود !

2.معاون: معاون اصولا ادمیست که عجیب هوشمند است!!!!!! و خیلی راهکار بلد است !!!!( به ول فرنگی ها ووووواااااااااا) حتی گاهی راهبرد رو میکند برای ادم!!!!!که مثل پتک هیپوتالاموس ادم را منفرج!!! کرده و از ان وقت به بعد میفهمید که دو دو تا همیشه چهار تا نمیشود. و خلاصه اینکه این عزیزان از فرط جنبه یک ریز جلسه دارند یعنی اگر جلسه نداشته باشد ادم خدایی نکرده و زبانم لال فکر میکند طفلی بیکار است. ولی نیست که!.از 5 صبح تا هروقت کارشناسان جان داشته باشند  جلسه هست و موضوع هم زیاد اهمیت نداردو البته این خودش نشاندهنده جنبه معاونان است. حالا شما اگر بخواهید میزان شدت و حدت جنبه را در این سطح متوجه شوید کافی ست یک بار در یک جلسه بگویید بالای چشم فلان طرح یا پروژه مقداری ابرو بود! انوقت شما علاوه بر 10 کمربند و چند ریسمان نیاز به چند دوبنده هم دارید تا جای بعضی از البسه شما با کمال احترام!!تعویض نشود!

(دوستان شاید ایراد بگیرند که چرا نتیجه تست جنبه روسا و وزرا و معاونین اینقدر شبیه است که فرمایش میکنیم: ” شبیه نیست عزیز جان. شبیه نیست تصدقت. شبیه نیست…  میگم شبیه نیست….دیدی جنبه نداری!)

3. مدیر کل ها: مدیر کل همانطور که از اسمش همه معلوم است “کلی” جنبه دارد ! جنبه این افراد به هیچ وجه جزیی نیست! این افراد اصولا از فرط” جنبه” ترقی میکنند.وگرنه مشکل خاصی ندارند طفلی ها .!شما اگر توجه کنید خیلی نامحسوس متوجه میشوید که مدیر کلی که از صبح تا شب میرود جلسه و انقدر یادداشت بر میدارد که انگشتش تاول میزند و بعد هم هر چه میخواند سر درنمیاورد که حالا یعنی چه این حرف ها  ولی با قدرت!!! و درایت! همانها را انجام میدهد این فقط و فقط نشان از جنبهء بی حد و حصر این عزیزان دارد.ندارد؟

4. معاونین مدیر کل: معاونین مدیر کل ها اصولا موجوداتی هستند کاری و باری اگر باشد از روی شانه مدیر کل بر میدارند که یک وقت خدایی نکرده مدیر کل از سفرهای داخلی و خارجی عقب نیفتند(یعنی بازنمانند) و این عزیزان بتوانندبا خیال راحت و ازاد از هفت دولت به درس خواندن و علم اموزی بپردازند و در اینده مهره های ثمر بخشی برای جامعه باشند! یعنی نمیشود ادم مدیر کل باشد و ثمر بخش نباشد. میشود؟ و همین نشاندهنده میزان جنبه این معاونین نازنین مدیر کل ها هست.

پ.ن1: الان خوبی؟ ارومی؟ ای ول جنبه! اصلا فکرشو نمیکردم…بابا تو دیگه اند جنبه ای.

پ.ن2: جنبه دیگر اقشار هم در صورت درخواست و نیاز تا حد توان تشریح خواهد شد.

پ.ن 3 : ما راستش زیاد به گفتمان جنبه توجه نکرده بودیم اما یکی از دوستان گفت و ما حالیمان شد ! و اعتراف میکنیم که واقعا “جنبه” خیلی خوب است ولی ما وقت نداریم که  داشته باشیم!

درباره جلال حیدری نژاد

دانش آموخته جامعه شناسی از دانشگاه تهران، دلبسته ی فرهنگ ،اجتماع و آدمیزاد. مینویسم تا " نادانی" خودم را روایت کنم، نه بیشتر!

مشاهده همه مطالب جلال حیدری نژاد →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *