نسیه ” نقد” میکنیم

این مطلب هم  برای یکی دو سال قبل است، کمی با دوستان حوزه کتابداری  شوخی کردم، ولی حالا که میخوانم متوجه میشوم که این نوشته میتواند برای همه حوزه ها صادق باشد واوضاع ناجور  “نقد” را در این مملکت نشان بدهد…گرچ اوضاع شور تر از این حرف هاست

در راستای کمبود نقد در حوزه کتابداری و با عنایت به اینکه ما از کمبود خوشمان نمی اید مخصوصا اینکه دل نداریم ببینیم کتابدار جماعت از لحاظ ” نقدی” در مضیقه است ُ با خودمان مشورت کردیم تا بلکه در راستای جبران این کمبود تصمیمات قاطع و کارا اتخاذ فرموده  و به تاسیس شرکتی اقدام نموده تا بلکه این جماعت که از هر لحاظ در مضیقه هست حداقل از لحاظ ” نقدی” کم و کسری نداشته باشد انشالله…

شعار اصلی: “نسیه”  نقد میکنیم. ( در راستای مشتری مداری!! )

شعاری که بین سهامدارن رایج است: ما برای پدرمان هم تا “نقدی” نگیریم نقد نمیکنیم چه برسه به شما.

و اما خدمات ما!

۱. با عنایت به اینکه یک مولف کلی جان میکند که یک چیزی بنویسد و با توجه با انکه مولف اگر زرنگ باشد باید دنبال منتقد باشد که  یک جنگ زرگری هم شده راه انداخته تا اوازه مولف بلند تر شود  و با عنایت به اینکه گاهی برای یک جنگ زرگری هم ادم پیدا نمیشود. از همین لحظه مژده میدهیم که در اسرع وقت تالیف شما را نقد کرده و یک جنگ زرگری برایتان راه می اندازیم که اوازه شما برود دهات پدراتان و همه بفهمند شما تحصیل کرده و تالیف کرده اید!!!

۲.با عنایت به اینکه بدنه علمی هر حوزه ُبخشی از رشد خود را در گرو نقد میبیند و با توجه به اینکه منتقد جماعت ترجیح میدهد لال بمیرد! تا گرفتار بعضی چیزها نشود اما ما (اعضای موسس این شرکت)فقط برای اعتلا این حوزه /جان برکف به میدان امده و سفارش هر گونه نقد را میپذیریم!

۳. انواع نقد و قیمت های هر کدام

الف: نقد از نوع ” یکی به میخ! یکی به سیخ1” ( این از اونا نیست که تو فکر کردی..این جدیده..یه فنته دیگه ست..اره)    قیمت:……………..یارو

ب:نقد از نوع ” یکی به میخ!یکی به سیخ ۲” ( گفتم که..این از اونا نیست که تو فکر کردی….ااا  چقدر فک میکنی؟!!!)     قیمت:…………………یارو

پ: نقد از نوع” بی پدر و مادر” ( جوری شما  و اثر شما را نقد میکنیم که بعدش هیشکی تشخیص نده شما کی بودی و چی گفتی…افتاد؟)

ت: نقد از نوع” سر سفره بابا” ( این همونی بود که قدیما میگفتن نقد منصفانه..یه جوری نقد میکنیم که خودتون حال کنین و حتی دشمناتون بیان از شما عذر خواهی کنن! در اینجا ما از منتقدانی استفاده میکنیم که حتی المکان سر سفره ی پدرشان بزرگ شده باشند! و قدر و منزلت کار شما را بدانند…خوبه؟)

د:نقد از نوع ” سربه زیر” ( در این نوع نقد همه فک میکنن ما میخوایم شما رو نقد کنیم ولی ما با مارموز بازی اروم اروم گستره دانش و احاطه شما رو نشون میدیم و یه جور که کسی نفهمه شما از کدوم دانشگاه مدرک گرفتی)

ذ: نقد از نوع ” سر به هوا” (این از اوناس که منتقد مینویسه بعد که  خواننده میخونه نمیفهمه به کجای مطلب شما ربط داشت! بعد که یه سری اعتراض میکنن ما دوباره از شما یه مایه ای میگیریم و از اول نقد میکنیم!…پیش میاد دیگه! واسه شما نیومده؟)     قیمت………….یارو

ر: نفد از نوع ” روان” : ( در این نوع نقد شما هر چی که نوشته باشید ما جوری از ادبیات و شعر در نقد شما استفاده میکینم که خواننده در بار دوم به روانی تالیف شما رو بخونه! و مشکلی براش پیش نیاد و حال کنه)

ز: نقد از نوع” منصفانه” ( اینو فعلا دم دست نداریم! گفتیم برامون بیارن!..رسید خبرتون میکنیم)

س: نقد از نوع” مخلصانه” ( اینو راستش به تعداد اندک داریم ا…اونم برا رفقاست..حالا اگه یه وقت شما احتایج مبرم داریم تماس بگیر…شماره حساب میدم..بعد که چک کردم و اوکی بود صحبت میکنیم )

ش” نقد از نوع “عاقلانه” ( این همون نقدیه که ما یه چیزایی مینویسم تو همون مایه ها که خودتون نوشتین و اونوقت به اتفاق هم میریم دنبال یه منتقد حسابی)

ص: نقد از نوع” عاشقانه” ( این جنس همیشه طلبه داره و داشته و در راستای بالا بردن میزان ازدواج جوانان هم موثر بوده و هست…در این نقد ما کاری میکنیم که زوجین همدیگه رو نقد کنن ولی…ولی..رد! نکنن!)

ض: نقد ” مادرانه” ( از اونجا که حوزه کتابداری مادر داره و بقیه حوزه ها یا ندارن یا اگر هم داشته باشن حتما پدر دارن!! سعی میکنیم در این نوع نقد از لحن مادرانه استفاده و از لالایی های دهات پدر مولف استفاده شود!)    لا لا  لا لا ..کتابداره……بچه م چند ساله بیکاره

لا لا لا لا کتابداری….سه شیفت کارو جیب خالی

لا لا لا…………….

ع: نقد”پدرانه” ( این نقد خیلی جدی ست و ما در عین جدیت سعی میکنیم پدرانه حال شما را بگیریم..البنه بعید میدانم در حوزه ای که فقط مادر دارد کسی نیاز به نقد پدارانه داشته باشد!

توجه:

قیمت ها همه به قیمت  یارو(همون یورو سابق) است و اگر ننوشتیم برای اینه که عزیز جان ما خبر نداریم که مزنه یارو  چه قیمته! ولی هر روز صب با استامبول چک میکنیم!

نقد های دیگه هم داریم که اروم اروم رو میکنیم….الان هم قربون شما زنگ زدن ” نقد ” میخوان! ما رفتیم”

درباره جلال حیدری نژاد

دانش آموخته جامعه شناسی از دانشگاه تهران، دلبسته ی فرهنگ ،اجتماع و آدمیزاد. مینویسم تا " نادانی" خودم را روایت کنم، نه بیشتر!

مشاهده همه مطالب جلال حیدری نژاد →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *